Droomhond

alaska

Nog vóór mijn geboorte
droomde ik al
van een hond als compagnon.

Het werd dan wel geen hond
(het wordt nooit wat je hoopt),
maar het werd wel vanalles –
dat is alles
maar dan in hele kleine beetjes.

Als ik eerlijk ben wist ik
op voorhand al op wat voor
hond ik sinds het hiervóórmaals
hoopte: dat was een
alaska-malamute.

Want laat ons eerlijk zijn,
een hond met zo’n naam
is een droom voor elke dichter.

Nooit namelijk
kan het arme beest voldoen
aan al de beloftes die zijn naam
oproept:

AL-AS-KA-MA-LA-MU-TE!
(Ja, roep maar!)

Dát is wat wij willen.
De dichters, de dromers.
Dat is het énige dat wij willen.*

Een zo onbereikbaar mogelijke schoonheid
toch bereiken.

 

*(en ook wat applaus soms, of wat liefde af en toe, maar dat spreekt vanzelf)

2 gedachten over “Droomhond

  1. Het is mooi, het oogt mooi, het leest vlot en het brengt emotie los… allé goed begonnen is …. ik kijk al uit naar het resultaat van de 14 dagen 😉 !

    Like

Geef een reactie

